021-6123
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 1 شهریور 1395 در ساعت 22 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
انواع ترازو های دیجیتال فروشگاهی
انواع ترازو های دیجیتال فروشگاهی در سایت دیجی اسکال جهت آشنایی بیشتر کاربران با انواع ترازو و انتخاب دقیق با دید همه جانبه ثبت شده است ، ترازو های دیجیتال در گروه فروشگاه شامل ترازو لیبل پرینتر ، فاکتور پرینتر ، بدون پرینتر ، بدون علمک ، با علمک می گردد .
ترازوی فروشگاهی دستگاهی است که در ابعاد و ظرفیت توزین مناسب با نیاز فروشگاه های مواد مصرفی مانند سوپرمارکت ها ، فروشگاه های زنجیره ای ، میوه فروشی ها ، قنادی ها و فروشگاه های آجیل و حبوبات و غیره طراحی و تولید می شوند .
مدل ابتدایی ترازو دیجیتال فروشگاهی تنها می توانست وزن جسم مورد نظر را نشان دهد ، جمع کردن وزن اجسام متفاوت با هم باید به صورت دستی انجام می گرفت و جمع قیمت هر کدام باید به صورت دستی محاسبه و فاکتور می شد .
این نوع ترازوی دیجیتال برای فروشگاه هایی که تنوع محصول بالایی نداشتند و همچنین تبادل روزانه شان حجم بالایی نداشت مناسب بود ، ولی با به وجود آمدن مارکت های بزرگ تر و تنوع محصول بیشتر و همچنین بیشتر شدن حجم مبادلات فروشگاهی و نیاز به سرعت بالاتر در توزین و محاسبه ، مدل های جدیدی از ترازوهای دیجیتال طراحی و تولید شد.
مدل دیگر ترازوی حافظه دار است ، می تواند عملیات توزین را در حافظه ی ترازو ثبت کند و تا در صوت نیاز به بازگشت به وزن قبلی و اضافه کردن یا کم کردن محصول دیگری به وزن آن ، این کار امکان پذیر باشد ، مزیت ترازوی دیجیتال این است که شما می توانید اجناس متفاوتی را در عرض هم توزین و در صورت نیاز به هرکدام به آن مراجعه کنید. این ترازو ها در فروشگاه هایی که فرایند توزین و صدور فاکتور به صورت جداگانه انجام می پذیرد مناسب است .
قابلیت محاسبه قیمت ، مدل دیگری از ترازو های دیجیتال علاوه بر دارا بودن حافظه مشتری دارای حافظه قیمت و قابلیت محاسبه قیمت برای هر محصول هم هستند ، در این مدل ترازو شما با معرفی قیمت مشخص برای یک محصول و ثبت آن در حافظه مشخص شده بر روی ترازو ، می توانید در هنگام توزین جنس مورد نظر، قیمت آن را هم به وسیله خود ترازو محاسبه کنید. طبیعتا ترازو برای فروشگاه هایی که می خواهند توزین و محاسبه قیمت را در یک فرایند انجام دهند بسیار مناسب است .
قابلیت حافظه مشتری ، مدل دیگری از ترازو های دیجیتال علاوه بر داشتن قابلیت حافظه مشتری و حافظه قیمت ، قابلیت تطبیق این دو حافظه را با هم دارا است ، به این صورت که شما با معرفی یک مشتری به ترازو و توزین اجناس مختلف همان مشتری ، می توانید تمام قیمت های محاسبه شده توسط ترازو را برای آن مشتری ثبت کنید و در نهایت قیمت نهایی تمام اجناس خریداری شده توسط او را به صورت یکجا ملاحظه نمایید ، مزیت این مدل ترازوی دیجیتال سرعت دادن به فرایند توزین و محاسبه اجناس بدون پایین آمدن دقت در این فرایند است .

البته مدل های ترکیبی دیگری از ترازوهای دیجیتال نیز طراحی و تولید شده اند که قادر به صدور فاکتور مجموع قیمت و وزن در پایان فرایند توزین توسط کاربر ترازو و امکان اتصال ترازو به دستگاه های کارت خوان هستند ، علاوه بر این ترازو هایی که برای مصارف تخصصی فروشگاه های بزرگ طراحی و تولید شده اند ، دارای حافظه کل مبادلات انجام شده توسط ترازو هستند که فروشگاه می تواند در پایان زمان فعالیت خود در روز از میزان حجم مبادله شده توسط آن ترازو و همچنین میزان پول مبادله شده در آن روز توسط همان ترازو نیز مطلع شود و حتی با چاپ کردن فاکتور ریز مبادلات ترازو ، در صورت رخ دادن اشتباه در مبادلات آن ها را تصحیح کند .

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()