021-6123
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 29 شهریور 1393 در ساعت 58 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
باتری ترازو

باتری ترازو در ترازو فروشگاهی و ترازو صنعتی اهمیت زیادی دارد زیرا در حین کار با ترازو با قطع برق در صورت نداشتن باتری ، ترازوی دیجیتال خاموش می گردد ، این در صورتی است که با استفاده از باتری با کیفیت می توان این احتمال و خلل در انجام کار را از بین برد .

عمر مفید یک باتری با رعایت شرایط استفاده از باتری می تواند به حدود دو سال برسد اما متاسفانه کاربرانی که با ترازو در ارتباط می باشند به اهمیت سالم بودن باتری توجه نمی نمایند در صورتی که با استفاده از باتری عمر باتری افزایش یافته و نیاز به تعویض تا حدود دو تا سه سال نیست .

ترازو فروشگاهی دارای باتری پشتیبان داخلی میباشد ، ترازو دیجیتال ، در هنگام قطع برق ، بدون وقفه به کار ادامه داده و میتواند تا حداقل 4 ساعت بدون نیاز به برق شهری باقی بماند .

کلیه عملیات استفاده از برق شهر ، سوئیچ نمودن روی باطری ترازو در هنگام قطع برق و شارژ باتری به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت کاربر انجام میگردد . هنگام استفاده از باطری ترازو دیجیتال ، چراغ مربوطه روی نمایشگر دستگاه روشن خواهد شد .

باتری ترازو دیجیتال و مدار الکترونیک مربوطه ، نیاز به هیچگونه عملیات سرویس و نگه داری ندارد ، اما رعایت نکات زیر باعث افزایش طول عمر باتری ترازو و نیز امکان استفاده ی طولانی تر از ترازو در حالت قطع برق شهر خواهد شد .


  • هنگام استفاده از ترازو در حالت عادی ، مطمئن شوید که دستگاه حتما به پریز برق شهر متصل باشد .
  • در زمان قطع برق ، از روشن گذاشتن بی دلیل ترازو خودداری نمایید ، در صورتیکه مدت زمان کوتاهی کاری با ترازو ندارید ، با استفاده از کلید روشن خاموش روی صفحه کلید ، نمایشگر ترازو را خاموش کنید .
  • از آنجا که عمل شارژ باطری حتی در زمان خاموش بودن ترازو نیز انجام میگردد ، در هنگام خاموش بودن دستگاه ، دو شاخه آن را از پریز خارج نکنید .
  • پس از هر بار قطع برق و استفاده از باطری ترازو لازم است باطری کاملا شارژ شود ، به این منظور بین هر دو بار متوالی استفاده از باتری ، دستگاه باید برای زمان کافی به برق شهر متصل گردد .
  • جهت افزایش طول عمر مفید باتری ترازو لازم است که برای مدت طولانی بدون استفاده نماند ،  این رو در صورتیکه از ترازو در محلی استفاده می نمایید که با قطعی متوالی برق مواجه نیستید ، هفته ای یک بار دو شاخه ی ترازو را از پریز برق بیرون بکشید و دستگاه را با باتری داخلی روشن نمایید تا باتری ترازو کاملا خالی شود ( ترازو به طور خودکار خاموش خواهد شد ) سپس ترازو را دوباره به برق شهر متصل نمایید . 

باتری ترازو به دلیل داشتن شارژری با قدرت حفظ برق به مدت 4 الی 6 ساعت بیش از ساعت ذکر شده توان نگه داری برق را ندارد ، در ترازو دیجیتال در تمامی مدل ها می توان از یک نوع باتری استفاده نموده و بر حسب نوع شارژر مدت زمان نگه داری برق مشخص می گردد و نوع باتری در ترازو صنعتی و ترازو فروشگاهی و حتی در باسکول تفاوتی با هم ندارد .

برای مثال ترازو محک و ترازو پند امکان نگه داری شارژ باتری با استفاده ی مداوم را مابین 4 تا 6 ساعت دارند در صورتی که ترازو چینی که قیمت ترازو بسیار پایین تر از محک و پند است قدرت شارژدهی بالایی را داشته و 24 تا 36 ساعت امکان نگه داری شارژ را دارد .


 مشخصه باتری ترازو   شرح 
 نوع  داخلی ./ on line
 نوع باتری  خشک ( بدون نیاز به آب و اسید ) 6 ولت 6 آمپر
 زمان کار باتری  4 - 6 ساعت در حال شارژ کامل با قدرت راه اندازی تمام نمایشگر ها
 حداکثر زمان برای شارژ کامل  16 ساعت
 شارژ باتری  داخلی / فعال در صورت خاموش بودن ترازو
 فعال / غیر فعال سازی   تمام خودکار

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()