021-6123
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | جمعه 28 شهریور 1393 در ساعت 43 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
دفترچه راهنمای ترازوی دیجیتال پند مدل براوو

دفترچه راهنمای ترازوی دیجیتال پند مدل براوو جهت دسترسی آسان به قابلیت های ترازو برای کاربران طراحی شده است با استفاده از راهنمای ترازوی پند می توانید روش نگه داری و استفاده ی کامل از ترازو دیجیتال را آموخته و از ترازو و کارکرد آن لذت ببرید .

ترازوی دیجیتال براوو ، ترازوی فروشگاهی یا ترازوی صنعتی جدید پند می باشد که دارای نمایشگر کاملا واضح lcd و باتری با امکان شارژدهی بالا می باشد ، ظاهر ترازو به صورت ترازوی بدون علمک طراحی شده است و استفاده از ترازو در امور بسته بندی بیش از سایر اصناف می باشد .



راهنمای استفاده از ترازوی فروشگاهی پند مدل QTP


نکات ایمنی در ترازو :

  • ترازوی دیجیتال را در جای خشک و به دور از هر گونه بارش ، رطوبت ، انواع مایعات و یا بخار هایی که دارای مواد معدنی هستند و باعث پوسیدگی مدار الکترونیکی می شوند نگه دارید .
  • همچنین از قرار دادن در رطوبت بالای هوا که باعث جمع شدن آب می شود دوری کنید از تماس مستقیم با آب و اسپری کردن آب و همچنین فرو بردن ترازو در زیر آب خود داری کنید .
  • اگر ترازوی پند در تماس با آب قرار گیرد مثلا آب روی ترازو بریزد ، اعداد ناخوانا می شوند یا دستگاه به درستی کار نخواهد کرد در این حالت بلا فاصله ترازو را خاموش کنید .
  • کلید روشن / خاموش در سمت راست و زیر ترازو پند و همچنین محل وصل آداپتور برای اتصال به برق شهر نیز در نزدیکی کلید روشن / خاموش قرار دارد .

ویژگی های ترازوی دیجیتال

ترازوی صنعتی علاوه بر توزین ، دارای صفحه نمایشگر دو طرفه LCD بزرگ ، تغییر مبنای فروش ، عملیات حسابداری ، محاسبه مابقی وجه مشتری و همزمان پاک کردن حافظه ، امکان ذخیره کردن قیمت واحد برای 10 قلم کالا را دارد .


معرفی کلیدها

کلید ON/OFF : جهت روشن / خاموش کردن ترازو صنعتی از این کلید که در زیر دستگاه تعبیه شده است استفاده کنید .

برای روشن کردن ، یک الی دو ثانیه کلید را نگه دارید .

کلید صفر : برای صفر کردن ترازو

کلید پارسنگ : برای صفر کردن وزن ظرف کالا و محاسبه وزن خالص کالا و ذخیره تنظیمات

کلید ذخیره : برای ذخیره کردن قیمت واحد کالا و پاک کردن اتوماتیک وزن ظرف به کار می رود .

کلید نور : در تنظیم نور زمینه نمایشگر استفاده می شود ( همیشه روشن / همیشه خاموش / اتوماتیک )

کلید مانده : این کلید برای استفاده از حافظه ، محاسبه باز پرداخت وجه مشتری و نیز پاک کردن حافظه استفاده می شود .

کلید +M : برای جمع خریدهای یک مشتری استفاده می شود .

کلید مبنای فروش : برای تغییر واحد فروش از هر کیلوگرم به هر 100 گرم استفاده می شود جهت جنس هایی که 100 گرم 100 گرم فروخته می شوند .

کلید حافظه : این کلید برای ذخیره کردن قیمت واحد اجناس در حافظه و نیز فرا خواندن اطلاعات ذخیره شده ازحافظه استفاده می گردد .

کلید پاک : منظور از کلید پاک همان کلید C روی ترازو پند می باشد که برای پاک کردن عدد های وارد شده و اطلاعات از حافظه استفاده می شود .

کلیدهای 0 تا 9 : کلید های عددی 0 - 9 برای وارد کردن قیمت واحد کالا به کار می روند .

کلید 00 : برای وارد کردن دو صفر استفاده می شود .


نحوه استفاده از ترازوی پند

کار با باتری ترازودر صورت تمایل می توانید ترازو را از برق شهر کشیده و بگذارید با باتری کار کند در هر بار شارژ کامل ، ترازوی پند مدل BRAVO می تواند تا 70 ساعت با باتری کار کند هر چند این مدت بستگی به نحوه کار شما با ترازو دارد مثلا اگر نور نمایشگر را روی حالت خاموش و یا اتوماتیک قرار دهید ، مدت کارکرد با باتری ترازو افزایش می یابد .

زیر نمایشگر وزن یک علامت باتری قرار داد چنانچه باتری نیاز به شارژ داشته باشد ، فلشی بالای علامت باتری ظاهر می شود که نشان می دهد باید بلا فاصله ترازو پند را به برق شهر متصل کنید تا باتری شارژ شود .

جهت آسودگی خاطر مصرف کننده ترازوی پند مدل BRAVO به نحوی طراحی گردیده که حتی پس از ظاهر شدن فلش فوق ، دستگاه می تواند 10 ساعت دیگر با باتری کار کند اما پس از این مدت وقتی شارژ باتری خیلی کم شود ، چراغ هشدار دهنده روی ترازو روشن می شود و زمان آن رسیده که با اتصال ترازو به برق شهر ، باتری را شارژ کنید .

اگر باتری باز هم شارژ نشود و همچنان به کار با ترازو ادامه دهید ، هر 5 دقیقه یکبار روی نمایشگر ترازو عبارت BATLO نمایش داده می شود و ترازو پس از 30 دقیقه برای جلوگیری از خراب شدن باتری به صورت خودکار خاموش می شود .

در این حالت بلافاصله ترازو را به برق شهر وصل کنید تا عمل شارژ شروع شود نیاز نیست در مدت شارژ ، ترازو را روشن نگه دارید حتی در حالت خاموش چنانچه دستگاه به برق شهر متصل باشد باتری شارژ می شود .

مدت زمان شارژ کامل باتری به طور متوسط 12 ساعت می باشد اما بسته به نو و یا کهنه بودن باتری ترازو ، این زمان متغیر می باشد .

زیر نمایشگر قیمت کل ، یک لامپ کوچک قرار دارد که وضعیت شارژ شدن باتری را نشان می دهد .

وقتی این لامپ به رنگ سبز است یعنی باتری کاملا شارژ شده ، زمانی که باتری در حال شارژ شدن باشد ، لامپ به رنگ زرد است و وقتی به رنگ قرمز باشد یعنی باتری تقریبا خالی است .


 توجه داشته باشید :

  1.  در اولین استفاده از ترازو ، باتری آن نیمه شارژ است پس از خارج کردن ترازو از کارتن ، دستگاه را به برق شهر وصل کنید تا باتری کاملا شارژ شود .
  2. هیچگاه از باتری و یا آداپتور متفرقه و دست دوم استفاده نکنید .

هم سطح ( تراز ) بودن ترازوی دیجیتال :

 قبل از شروع به کار با دستگاه به تراز وصل شده روی ترازو توجه کنید ، اگر ترازو در حالت تراز و هم سطح نیست آن را در محل صاف قرار داده و یا با تنظیم پایه ها ، آن را تراز و هم سطح نمایید .


عملکرد های اصلی ترازو دیجیتال

صفر کردن ترازو : جهت صفر کردن کفه توزین تا حدود 0.5kg از این کلید استفاده می شود .


وزن خالص

ظرف را روی سینی ترازو قرار دهید ، کلید پارسنگ را فشار دهید در این حالت وزن ظرف صفر می شود وقتی کار وزن کردن کالا تمام شد ظرف را از روی ترازو بردارید و دوباره کلید پارسنگ را فشار دهید .


اخطار برای وزن بیش از حد

کالاهایی را که بیش از حداکثر ظرفیت ترازو وزن دارند روی ترازوی دیجیتال قرار ندهید ، در صورتی که روی نمایشگر ترازو شکل OL نمایان شود و صدای بوق از ترازو شنیده شود به آن معنی است که بار بیش از ظرفیت روی ترازو قرار داده شده ، در این حالت بلا فاصله کالا را از روی ترازو بردارید تا به ترازو دیجیتالی آسیب جدی وارد نشود .


تعیین قیمت واحد

برای کار کردن روزمره با ترازو ، لازم است قیمت واحد کالا را وارد کنیم در این صورت ترازو می تواند به شما نشان دهد قیمت کالای وزن شده چقدر است .

برای این کار می بایست زمانی که کالایی روی ترازو است و وزن آن نشان داده شده ، قیمت واحد آن کالا را از طریق کلید های 0 تا 9 یا کلیدهای حافظه وارد کنید قیمت وارد شده در نمایشگر قیمت واحد UNIT PRICE نشان داده می شود و همزمان با آن قیمت کالای روی ترازو در نمایشگر قیمت کل TOTAL PRICE ظاهر می شود .

برای پاک کردن قیمت واحد قبلی ، کلید پاک یا همان کلید C را فشار دهید .


تغییر مبنای فروش ( کیلو گرم به صد گرم و بالعکس )

برخی اجناس به صورت کیلویی و برخی دیگر به صورت 100 گرم 100 گرم فروخته می شوند.

برای تبدیل مبنای فروش کیلو به مبنای فروش 100 گرم از کلید ( مبنای فروش ) استفاده کنید ، هر بار که این کلید را فشار دهید مبنای فروش ترازوی دیجیتال شما از کیلو به 100 گرم و بالعکس تغییر می کند .


 محاسبه مجموع کالا های یک مشتری

پاک شدن اطلاعات قبلی :

اطلاعات عملیات قبلی پاک شده باشد و وزن ثابت باشد : لازم به ذکر است برای پاک کردن حساب یک مشتری ، پس از نمایش TOTAL روی نمایشگر ترازو ، کلید ( مانده ) را زده و بعد کلید پارسنگ را فشار دهید به این صورت مجموع کالا های مشتری قبلی پاک شده و ترازو آماده محاسبه مجموع کالا های مشتری بعدی می شود .


نحوه عملیات فروش و محاسبه :

کالای مورد نظر را روی کفه قرار دهید و صبر کنید تا وزن ثابت شود قیمت واحد را وارد کنید کلید +M را فشار دهید نمایشگر عبارت TOTAL را به شما نشان می دهد کالا را از کفه بردارید و کالای بعدی را قرار دهید و همین روال را تکرار کنید در نهایت مقدار مجموع مورد نظر را خواهید داشت .


محاسبه مابقی وجه مشتری :

پس از گذاشتن جنس روی ترازو وارد کردن قیمت واحد و خواندن قیمت کل و دریافت پول از مشتری برای محاسبه مبلغی که می بایست به مشتری برگردانید ابتدا کلید ( مانده ) را فشار دهید در این حالت بلا فاصله در نمایشگر وزن به جای وزن کالا مبلغ کالا ظاهر می شود وجهی که مشتری به شما پرداخت کرده را توسط اعداد 0 تا 9 وارد کنید این اعداد در نمایشگر قیمت واحد نمایش داده می شوند و به طور همزمان مبلغی که می بایست به مشتری برگردانید در نمایشگر قیمت کل به شما نشان داده می شود .


برای برگشتن به حالت اول و پاک کردن حافظه فروش قبلی کلید ( پارسنگ ) را فشار دهید و اگر می خواهید حافظه قبلی پاک نشود فقط کلید ( صفر ) را فشاردهید .


حافظه برای ذخیره قیمت واحد اجناس :

حافظه ترازوی دیجیتال می تواند قیمت واحد 10 قلم کالای مختلف را در خود ذخیره نماید تا در موقع لزوم از آن استفاده کنید .


چگونه قیمت واحد را در حافظه ترازو ذخیره کنیم ؟

توسط کلید 0 تا 9 قیمت واحد کالا را وارد کنید سپس کلید ( حافظه ) را به مدت 3 ثانیه

نگهدارید در این حالت عبارت SAVE POS PS 0-9 ظاهر می شود مجدد یکی از کلید های

0 تا 9 را برای انتخاب محل حافظه فشار دهید پیغام PLU SAVED روی نمایشگرها نشان

داده می شود و اطلاعات به این روش در حافظه ذخیره می شود برای فرا خواندن قیمت واحد از حافظه ترازو پس از گذاشتن کالا روی ترازوی دیجیتال کلید حافظه و سپس عددی را که برای محل حافظه انتخاب کرده بودید را فشار دهید .


 نکته :  لازم به ذکر است برای پاک کردن قیمت از حافظه کافی است قیمت جدیدی را به شرحی که آمده در همان حافظه ذخیره نمایید .


 مثال : می خواهید 1200 تومان را به عنوان قیمت واحد هر کیلو از یک کالا در حافظه شماره 4 ترازو ذخیره کنید در وضعیتی که نمایشگر ها عدد صفر را نشان می دهند عدد 1200 را به کمک کلید های 0 تا 9 وارد کنید سپس کلید حافظه را به مدت 3 ثانیه نگهدارید در این حالت عبارت POS PS 0-9 SAVE  ظاهر می شود ، حالا کلید 4 را فشار دهید از این به بعد نیاز نیست با گذاشتن آن کالا روی ترازو عدد 1200 را وارد کنید بلکه ابتدا کلید حافظه و بعد عدد 4 را فشار دهید .


پورت سریال :

ترازوی پند قابلیت اتصال به کامپیوتر یا پرینتر های استاندارد را دارد جهت اتصال ابتدا ترازوی پند را خاموش کرده - کابل سریال دستگاه را از قسمت نری به ترازو و از قسمت مادگی به کامپیوتر یا پرینتر وصل کنید .


 توجه : این فقط در مورد ترازو هایی است که بنا به سفارش دارای پورت سریال ( قابلیت اتصال به کامپیوتر و پرینتر ) هستند مدلهای معمولی فاقد این قابلیت می باشند .


تنظیمات ترازو :

  1. BAUD  RATE : 4800
  2. PARITY : NO
  3. DATA LENGTH : 8
  4. STOP BIT : 1

پس از انجام تنظیمات به ازائ هر ردیف فروش اطلاعات متناظر با کالای فروخته شده با زدن کلید +M در کامپیوتر مشاهده و یا در قبض چاپ می شود .


 نمونه قبض :

  1. NET :1.00KG
  1. NET: 2.00 KG

UNIT PRICE

EUR 600/ KG

:PRICE

EUR 600

:TOTAL

EUR 1800

UNIT  PRICE

EUR  600 / KG

 :PRICE

EUR 1200

:TOTAL

EUR 1200


در انتهای فروش برای هر مشتری و پایان قبض برای اینکه TOTALرا صفر کنیم باید کلید مانده را زده و بعد کلید پارسنگ را بزنید حال برای فروش بعدی آماده است .


سایر قابلیتهای ترازو پند مدل براوو :

نور زمینه : ترازو براوو دارای سه حالت نور نمایشگر می باشد:

روشن ON : در این حالت نور پس زمینه نمایشگر همواره روشن است .

خاموش OFF : در این حالت نور پس زمینه نمایشگر همواره خاموش است .

اتوماتیک AUTO : فقط زمانی نور پس زمینه نمایشگر روشن است که در حال استفاده ازترازو و بار گذاری باشید در موقع دیگر ( عدم استفاده از ترازو)جهت صرفه جویی در انرژی باتری ، نور پس زمینه به طور اتوماتیک خاموش می شود.


برای تنظیم هر یک از سه حالت فوق به این ترتیب عمل نمایید : کلید ( نور ) را فشار دهید روی نمایشگر قیمت کل ، وضعیت نور به یکی از حالت های ON یا OFF یا AUTO نشان داده می شود می توانید هر یک از این سه حالت را انتخاب و برای ذخیره آن کلید ( پارسنگ ) را فشار دهید .


حذف خودکار قیمت واحد قبلی :

ترازو می تواند روی حذف اتوماتیک قیمت واحدی که قبلا وارد کرده اید و دیگر کار آیی ندارد تنظیم شود چنانچه نمایشگر حالت SAVE خاموش باشد در انتهای عملیات فروش با برداشتن کالا از روی کفه توزین قیمت واحد به طور اتوماتیک صفر می گردد و اگراین نمایشگر روشن باشد پس از عملیات فروش با برداشتن کالا عملیات حذف اتوماتیک قیمت واحد انجام نمی شود .


خاموش شدن اتوماتیک ترازو

به منظور صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از استهلاک ، این ترازو قابلیت خاموش شدن خودکار در زمانیکه از آن استفاده نمی کنید را دارد ، می توانید با روش ذیل این قابلیت را فعال کنید :

وقتی ترازو را روشن می کنید شمارش معکوس روی نمایشگر نشان داده می شود در همین حال کلید مانده را فشار دهید روی نمایشگر عبارت SLEEP MODE نشان داده می شود کلید ذخیره را بزنید یکی از اعداد : 0 / 3 / 5 / 10 را توسط کلید های اعداد 0 تا 3 انتخاب کنید .

عدد 0 نشان دهنده ی عدم استفاده از خاموش شدن اتوماتیک ترازو دیجیتال می باشد .

عدد 3 نشانگر این است که در صورت عدم استفاده از ترازو به مدت 3 دقیقه به طور اتوماتیک خاموش می شود ، برای 5 و 10 نیز به همین منوال جهت انتخاب هر کدام از حالتها کلید پارسنگ را بزنید .

برای روشن کردن مجدد باید از کلید ON / OFF اصلی در زیر ترازو دیجیتالی استفاده کنید .


ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()