021-6123
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 6 فروردین 1397 در ساعت 6 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

محصولات مرتبط

دفترچه راهنمای ترازو دیجیتال توزین صدر DS 7003 LED

دفترچه راهنمای ترازو دیجیتال توزین صدر DS 7003 LED در گروه ترازوی قطعه شمار قرار گفته است و ترازوی دیجیتالی جهت شمارش قطعات در کارگاه و فروشگاه ها می باشد ، خرید ترازو توزین صدر برای امر بسته بندی و توزین و شمارش قطعات همزمان امکان پذیر است .

  • برای توزین صحیح باید ترازو را روی یک سطح صاف و بدون لرزش قرار دهید .
  • ترازو را دردمای مناسب نگه داری نمایید  .
  • ترازو شمارشگر را دور از رطوبت  نگه دارید .
  • ترازو دیجیتال را در معرض  وسایل سرمایشی و نور آفتاب قرار ندهید .
  • پریز برق ترازوراجدا از سایر دستگاهها انتخاب نمایید .
  • هر منبع ولتاژی که باعث نویز الکتریکی می شود از ترازودیجیتال دورنگه داشته شود
  • از ورود آب به ترازو جدا خودداری نمایید .
  • بهتراست ترازو قطعه شمار در ابتدا 12 ساعت با برق کار کند تا کارایی و عمر باطری ترازو دیجیتال بیشتر شود .
  • از قرار دادن  اشیائ با  وزن بیشتر از ظرفیت ترازو  بر روی ترازو تعداد شمار جدا پرهیز نمایید
  • در مواقع لزوم بیش از 8 ساعت از باطری ترازو استفاده نکنید زیرا باعث آسیب دیدن باطری می شود .
  • برای کارایی بهتر دستگاه لازم است کیبورد ترازو تمیز باشد .

راهنمای نصب ترازوی دیجیتال

پس از قرار دادن ترازو در محل مناسب ، پایه ها را تنظیم و ترازو را به کمک حباب تراز ، تراز نمایید .در ابتدا پایه ها را  تا حد امکان کم باز نمایید  تا از لرزش جلوگیری شود سپس کابل دستگاه را به محل آن متصل و دوشاخه ترازو را به برق شهر متصل کنید و ترازوی دیجیتال را روشن کنید ترازو اماده کار می باشد .

نصب سینی :

  • چسب دو طرفه ای که روی سینی انتقال است  را از آن جدا نمایید و پشت سینی استیل که علامت دارد را در محلی که  علامت گذاری  شده قرار دهید  .
  • سینی را طوری روی ترازو قرار دهید که به طور کامل در محل خود قرار گیرد .

روش روشن خاموش کردن  ترازو دیجیتال :

برای روشن کردن ترازو دو شاخه برق را وصل نمایید سپس کلید سمت راست را روشن کرده دستگاه روشن است و آماده ی کار می باشد .

توجه شود برای روشن خاموش نمودن صفحه نمایشگر از کلید 0 و 1 استفاده نمایید تا از مصرف زیاد برق ( خصوصا زمانی که ترازو با باطری کار می کند ) جلوگیری شود .

توجه شود زمانی که ترازوی صنعتی به مدت طولانی ( بیش از یک ساعت ) به بالا استفاده است  دستگاه را با کلید اصلی خاموش نمایید .

توزین ساده :

کالای مورد نظر را روی کفه ترازو تعداد شمار قرار دهید ترازو به طور اتوماتیک وزن را اندازه می گیرد و آن را روی صفحه وزن ، نمایش می دهد .

پارسنگ :

اگر ظرف خالی را روی کفه ترازو قرار بدهید و کلید پارسنگ را فشار دهید در این زمان ، صفحه وزن مقدار صفر را نشان خواهد داد و اگر  ظرف خالی را از روی کفه ترازو دیجیتال بردارید صفحه وزن ، مقداری منفی را نشان می دهد که اگر دوباره کلید پارسنگ را بفشارید به حالت اول باز می گردد .

تنظیم صفر :

در صورتی که کالایی برای کفه ترازو نباشد و صفحه وزن صفر را نشان ندهد با فشار کلید صفر ، صفحه وزن صفر خواهد شد .

در حالت شمارشگر قطعه :

جهت شمارش قطعات توسط ترازوی قطعه شمار معرفی شده می توانید به 2 روش زیر عمل نمایید :

دقت نمایید در هنگام شمارش باید وزن قطعات مورد نظر بیشتر از یک گرم و حداقل وزن برای نمونه گیری بیش از 50 گرم باشد .

نمونه گیری قطعات :

 روش اول برای شمارش قطعاتی که وزن هریک عدد قطعه آنها مشخص نیست به روش زیر عمل نمایید :

  • حداقل 40 عدد از قطعات را شمارش کرده و روی ترازو بگذارید در این صورت ترازوی دیجیتال وزن مجموع کل قطعات را در قسمت وزن نشان می دهد .
  • کلید نمونه گیری را بفشارید صفحه شمارش کل عبارت SANPLE  را نشان خواهد داد .
  • توسط کلید اعداد تعداد قطعات روی ترازو را وارد کنید دراین صورت در قسمت وزن واحد تعداد وارد شده  نمایش داده می شود .
  • اگر کلید نمونه گیریرا بفشارید ترازو دیجیتال پس از محاسبه ، وزن واحد را در قسمت وزن واحد و تعداد قطعات را در صفحه شمارش کل نشان خواهد داد .
  • ترازو آماده شمارش قطعات است واگر قطعات را روی ترازو دیجیتال قرار دهید  ،تعداد آنها در صفحه شمارش کل نمایش داده می شود .

نکته 1 تا زمان خاموش نشدن کامل ترازو و یا انجام عملیات جدید بر روی دستگاه ، ترازو شمارشگر وزن محاسبه شده را در قسمت وزن واحد نشان خواهد داد وآماده شمارش همان قطعات است .

نکته 2 هرچه تعداد قطعات نمونه گیری بیشتری را انتخاب کنید ، ترازوی دیجیتال دقت بیشتری خواهد داشت.

شمارش از طریق وزن واحد :

 روش دوم جهت شمارش قطعاتی که وزن واحد آنها مشخص می باشد به روش زیرعمل می کنیم :

  • کلید وزن واحدرا بفشارید عبارت DIRECT در صفحه شمارش کل نشان داده می شود
  • وزن واحد قطعه مورد نظر را به وسیله کلید اعداد وارد نمایید .
  • مجددا کلید وزن واحد را بفشارید ترازوی دیجیتال پس از انجام محاسبات ، آماده است برای شمارش قطعات با وزن واحد مورد نظر وبا قراردادن قطعات روی دستگاه ، تعداد آنها در صفحه شمارش کل نشان داده خواهد شد .

حافظه :

ترازوی دیجیتال فوق قابلیت ذخیره وزن کالا در حافظه را دارا می باشد با این قابلیت می توان برای بالا بردن سرعت عمل کاربر و جلوگیری از استهلاک کیبرد وزن واحد کالاهای پرفروش رادر حافظه ترازوی صنعتی ذخیره کرد .

برای استفاده از این قابلیت به این صورت عمل کنید :  

وارد کردن وزن واحد در حافظه ها :

در ابتدا کلید وزن واحد را بفشارید و سپس به وسیله کلید اعداد وزن واحد مورد نظررا وارد کنید .

سپس کلید وزن واحد و در پی آن کلید حافظه را بفشارید در این حالت عبارت PLUدر نمایشگر نشان داده می شود .

از 10 اعداد کلید حافظه که در سمت چپ کیبرد قرار دارد یکی را بفشارید به این صورت وزن واحد مورد نظر در کلید حافظه فشار داده شده ذخیره می شود و در هنگام شمارش قطعه مورد نظر فقط لازم است کلید حافظه مورد نظر را بفشارید و بعد از آن قطعات مورد نظرخود را روی ترازو تعدادی بگذارید .

برای وارد کردن کالاهایی که وزن واحد آنها نامعلوم است می توانید از روش شمارش قطعه ،به وسیله نمونه گیری ، وزن واحد را بدست آورده ودر پایان نمونه گیری کلید حافظه را بفشارید در این صورت با فشردن کلید حافظه ی مورد نظر ، عدد مورد نظر ذخیره می شود و قابل استفاده می باشد .

برای استفاده از وزن های واحد ذخیره شده در حافظه ها فقط لازم است که  قطعات مورد نظرخود را روی کفه ترازو قراردهید و سپس حافظه مورد نظر که حاوی وزن واحد کالای مورد نظراست را بفشارید در این صورت عدد وزن واحد، در صفحه نمایشگر وزن واحد ، نمایش داده خواهد شد .

دقت برای بالا رفتن عمر و کم شدن استهلاک کیبرد ترازو از کلیدهای حافظه استفاده نمایید .

بسته بندی :

ترازو دیجیتال آلارم تعداد معینی از قطعات در هنگام شمارش و قابلیت تنظیم جهت بسته بندی را دارا می باشد برای فعال کردن آن در هنگام شمارش کلید بسته بندیرا بفشارید ، در این هنگام عبارت LQ جهت تعیین حد پایینی بسته بندی نشان داده می شود در این صورت به وسیله کلید اعداد ، حد پایینی بسته را وارد کنید .

کلید بسته بندی را بفشارید در این هنگام عبارت HI جهت تعیین حد بالای بسته بندی نشان داده خواهد شد در این صورت به وسیله کلید اعداد حد بالای بسته را وارد نمایید و سپس کلید بسته بندیرا برای ثبت بفشارید .

پس از پایان تنظیمات فوق اگر تعداد قطعات مابین حد بالایی و پایینی قرار گیرد ترازو آلارم می دهد که نشان دهنده تکمیل بودن بسته بندی می باشد.

برای درست عمل کردن ترازو در زمان تنظیم محدوده به این نکته توجه نمایید که همیشه باید حد پایینی کوچکتر از حد بالایی باشد .

نکته :

برای غیر فعال کردن گزینه تعداد بسته بندی ، یک بار ترازو توزین صدر را توسط کلید روی کیبرد 0/1 خاموش و روشن نمایید .

جمع کننده چند شمارش :

برای فعال کردن گزینه جمع کننده چند شمارش ( اگر نمی توانید کل قطعات را یک جا شمارش نمایید ) به روش زیر عمل کنید :

  • قطعات مورد نظر را درهنگام شمارش روی دستگاه بگذارید سپس کلید M+ را بفشارید در این هنگام نمایشگر وزن واحد، به همراه نماد) - -( PP ،تعداد دفعات مرحله شمارش را برای 2  ثانیه حدودا" نشان می دهد .
  • در این هنگام LEDحافظه روشن می شود که نشان می دهد عددی در حافظه دستگاه ثبت شده است.
  • برای کل قطعات مورد نظر این عملیات را تکرارکنید سپس کلید شمارش کلرا بفشارید ، در این هنگام درقسمت وزن واحد، تعداد دفعات عملیات شمارش ودر قسمت شمارش کل ، جمع تعداد کل قطعات شمارش شده نمایش داده خواهد شد .
  • برای خطا ناپذیری عملیات فوق جهت قطعات یا مشتریان دیگر باید در پایان عملیات فوق اول کلید شمارش کل و پس از نمایش نتیجه کل شمارش ، کلید MC را بفشارید دراین صورت LED حافظه خاموش می شود که نشان می دهد اعداد ثبت شده پاک شده است .

جمع کننده اتوماتیک :

این مزیت همان قابلیت جمع کننده چند شمارش است با این تفاوت که به صورت اتوماتیک می باشد که سرعت عمل کاربر را بالا می برد .

برای فعال نمودن این گزینه به روش زیر عمل نمایید :

  • در زمان شمارش ، کلید شمارش کل را به مدت 3 ثانیه بفشارید و نگه دارید در این حالت LED مربوطه بنام A.add روشن خواهد شد  .
  • در این هنگام با هر مرتبه بارگذاری و به محض روشن شدن LED مربوطه بنام ST دستگاه یک آلارم داده و تعداد مورد نظر را با دفعات بعدی جمع می کند . در صفحه نمایشگر وزن واحد نماد –P برای 2 ثانیه نشان داده می شود که عدد همراه آن ، نشان دهنده مرتبه شمارش قطعه مورد نظر است .
  • برای غیر فعال شدن قابلیت فوق ، کلید شمارش کل را بفشارید و سپس مجموع شمارش شده را توسط کلید MC پاک کنیدوسپس کلید شمارش را بفشارید و به مدت 3 ثانیه نگه دارید خاموش شدن LED مربوطه به نام A.add به منزله ی غیر فعال شدن این قابلیت است .

کنترل و حذف در ترازو قطعه شمار توزین صدر مدل 7003 LED :

این مزیت به صورتی است که پس از انجام عملیات شمارش قطعات و قبل از فشردن کلید MC  می توانید عملیات انجام شده را تک تک کنترل و در صورت نیاز یک شمارش خاص را حذف نمایید که به روش زیر انجام می شود :

 

  • کلید کنترل را بفشارید دراین هنگام و پس از هر مرتبه فشردن این کلید، دستگاه به ترتیب از ابتدا کل عملیات را بررسی و نشان می دهد .
  • در این حالت صفحه وزن نمایشگر نماد- - Add به جهت نمایش مرحله شمارش قطعه و صفحه شمارش کل، تعداد قطعه درآن مرحله و صفحه وزن واحد نیز وزن واحد را نشان می دهند و LED مربوطه بنام M+ روشن خاموش می شود .
  • دراین زمان به وسیله کلید MC می توانید هر کدام از عملیاتهای فوق را بصورت جداگانه حذف نمایید و فقط همان تعداد را از تعداد کل ،کسر نمایید .
  • در ضمن پس از کنترل آخرین شمارش انجام شده و فشردن مجدد کلید کنترلصفحه نمایش وزن واحد، تعداد مراتب شمارش را با نماد - - PPو صفحه شمارش کل، تعداد مجموع کل شمارش را نشان می دهد در این حالت با فشردن کلید MCکل عملیات پاک می شود ودر صورتی که بخواهید ادامه عملیات شمارش را انجام دهید و به منوی شمارش بروید می بایستی کلید پاک را فشار دهید .

ساعت و تقویم :

برای تنظیم ساعت و تقویم  به ترتیب زیر عمل نمایید  :

ترازو شمارنده را با کلیدهای اصلی خاموش و سپس روشن کنید در حین شمارش معکوس کلید پاک را بفشارید . در این زمان ترازوپس از شمارش معکوس ساعت و تقویم را نشان می دهد .

نقطه dp 0 را می توان توسط کلید کنترل در صفحه نمایشگر جابه جا کرده و عدد مورد نظر را توسط کلید اعداد تنظیم نمود .

برای ثبت کلیه تنظیمات و موارد مربوطه بعد از تنظیم کلید M+ را بفشارید .

نکته : جهت این که در حین کار ، ساعت – تقویم نمایش داده شود کلید کنترل را به مدت 2 ثانیه فشارداده و نگه دارید .

برنامه ریزی :

یکی دیگر از مزیت های ترازوی قطعه شمار مدل DS 7003 COUNTING برنامه ریزی به حالتهای کد شناسایی ( Id mode ) و صرفه جویی ( Saving mode ) می باشد .

کاربرد کد شناسایی و نحوه تنظیم آن Idmode :

کاربرد کد شناسایی این است که کاربر می تواند یک کد شش رقمی رابه صورت رمز به دستگاه بدهد که در این صورت ترازوی صنعتی پس از هر بار خاموش و روشن شدن به حالت ID  می رود و تا  کد شناسایی توسط کاربر وارد نشود به حالت توزین باز نمی گردد .

نکته :

دقت نمایید ( ID ) خود را همواره به خاطر داشته باشید در غیر این صورت در اثر عملکرد اشتباه یا فراموشی ID ترازو به حالت توزین نمی رود .

نحوه تنظیم کد کاربری :

ترازوی دیجیتال را روشن نمایید درزمان شمارش معکوس کلید شمارش کل را بفشارید  عبارت NO= 0 ,YES= 1 ظاهر شد با فشار کلید 0 غیر فعال و با فشار کلید 1.ID فعال می شود .در زمانی که عبارت NEW ID ظاهر شد ، ترازو دیجیتال آماده دریافت کد شناسایی یک الی شش رقمی می باشد پس از وارد کردن کد مورد نظر کلید M+ را بفشارید عبارت ENTER ID ظاهر می شود که در این صورت باید مجددا" کد شناسایی را وارد نمایید و در پایان کلید M+ را بفشارید در این صورت در موقع روشن نمودن دستگاه عبارت ENTER ID روی صفحه نمایش ظاهر می شود که با وارد کردن کد صحیح دستگاه فعال می شود .

متد استفاده از باطری ترازو :

ترازوی توزین صدر مدل DS – 7003 COUNTING  دارای باطری 6 ولت می باشد . در زمان استفاده از باطری LED ، باطری ترازو که در کنار صفحه نمایش است و با علامت BAT مشخص شده است روشن می شود .  در حالت نرمال مدت استفاده از باطری 11 ساعت و در حالت کارکرد 8 ساعت است . برای استفاده بهترو بیشتر از باطری در مواقع غیر ضروری توسط کلید 0/1 صفحه نمایشگر را خاموش نمایید .

تذکر : زمان استفاده از برق LEDنمایشگر خاموش می باشد .

هشدار دهنده باتری ترازوی توزین صدر :

این آلارم به صورت صدای بوق ممتد شنیده می شود .

صدای بوق زمانی شنیده می شود که باطری از حد استاندارد خود کمتر شود در این هنگام نباید از دستگاه با باطری تنها استفاده کرد ، در غیر این صورت عمر باطری کوتاه می شود .

کاربرد صرفه جویی و نحوه تنظیم آن (Saving mode) :

جهت استفاده از این مورد به روش زیرعمل نمایید :

  • زمانی که ترازو روشن است کلید پاک را بفشارید و به میزان 2 ثانیه نگه دارید .
  • دراین هنگام ترازو پیغام Screen saver on را نمایش می دهد در این حالت در صورت عدم کارکرد با دستگاه به مدت یک دقیقه دستگاه به حالت نمایش و ساعت و تقویم می رود .
  • جهت غیر فعال نمودن و عدم استفاده از مورد فوق کلید پاک را بفشارید و به میزان 2 ثانیه نگه دارید در این حالت دستگاه پیغام Screen saver off  را نمایش می دهد که غیر فعال شدن قابلیت فوق را نشان می دهد  .

نکته :

مورد فوق به صورتی می باشد که اگر به روی کفه فشار وارد بیاورید و یابا فشردن هر کلیدی ، از این حالت خارج شده و نمایشگر به حالت توزین می رود .

جدول زیر اشکالات احتمالی که ممکن است در کار با ترازو دیجیتال به وجود آید و راههای برطرف نمودن هر یک را نشان می دهد ، در صورتی که با استفاده از این جدول مشکل برطرف نشد بلافاصله ترازوی شمارشگر توزین صدر را خاموش نموده و با واحد خدمات پس از فروش تماس حاصل فرمایید .

اشکالات  ترازو علت راه حل
دستگاه روشن نمی شود
  • اشکال در مسیر برق ورودی
  • سوختن فیوز روی بدنه
  • دستگاه یا شل بودن در جا فیوزی
  • اشکال در مدارات الکترونیکی و کنترلی دستگاه
  • جهت رفع هر گونه اشکال
  • دو شاخه و پریز برق را بررسی نمایید .
  • کابل برق را از نظر پوسیدگی ، پارگی و قطعی بازدید نمایید .
  • اتصال کابل به دستگاه را بررسی کنید و از محکم بودن آن مطمئن شوید .
  • درصورتی که برق شهر قطع شده و دستگاه از باطری داخلی استفاده می نماید ممکن است باطری خالی شده باشد تا وصل مجدد برق شهر و شارژ کامل باطری ،تامل کنید سپس دستگاه را دوباره کنترل کنید .
  • فیوز سوخته را با فیوز شیشه ای مناسب تعویض نمایید .
  • در جا فیوزی را محکم کنید
  • با واحد خدمات پس از فروش شرکت تماس بگیرید
سیستم در حین کار خاموش می شود
  • الکتریسیته ساکن و یا نوسانات شدید برق  باعث بروز اشکال در مدارات الکترونیکی و کنترل دستگاه گردیده است .
  • سیستم را خاموش کنید و پس از چند لحظه مجددا" آن را روشن نمایید در صورت برطرف نشدن با واحد خدمات پس از فروش شرکت تماس بگیرید .

دستگاه در توزین دارای اختلاف و خطا است .

اعداد مربوطه به وزن روی نمایشگر ثابت نبوده و نوسان دارد .

  • کفه توزین لرزش دارد .
  • اشکال در مدارات الکترونیکی و کنترلی دستگاه
  • از تراز بودن سیستم مطمئن شوید .
  • سیستم در معرض باد مستقیم کولر یا پنکه قرار دارد،محل سیستم را تغییر دهید .
  • دقت کنید هیچ شی با کفه تماس نداشته باشد .
  • دقت کنید هیچ مایعی درون ترازو ریخته نشود .
  • با واحد خدمات پس از فروش شرکت تماس بگیرید
پس از روشن شدن دستگاه عبارت نا مفهوم روی نمایشگر ظاهر می شود و عملیات راه اندازی انجام نمی گردد  .  
  • سیستم و دستگاه های جانبی را خاموش کنید .
  • سیستم را دوباره روشن کنید .
  • در صورت مشاهده مجدد اشکال ، سیستم را خاموش نموده ، با واحد خدمات پس ازفروش شرکت و یا نمایندگی های فروش تماس حاصل نمایید .
سیستم پس از شمارش معکوس نوسان وزن دارد . کفه توزین لرزش دارد
  • سیستم در معرض باد مستقیم کولر یا پنکه قرار دارد ، محل سیستم را تغییر دهید .
  • سیستم در معرض منبع نویز مانند دستگاههای فرستنده و گیرنده بی سیم قرار دارد .
  • نوسانات شدید در برق ورودی  وجود دارد توصیه می شود از تثبیت کننده ولتاژ استفاده کنید .
  • با واحد خدمات پس از فروش شرکت تماس بگیرید .

 به ویژگی های سیستم ترازوی DS 7003 COUNTING در جدول زیر اشاره می شود :

مشخصه شرح
 ظرفیت 30 کیلو گرم
 دقت  1 گرم
پارسنگ 8 کیلو گرم
 ابعاد ترازوی دیجیتالی 39.5 × 43.5 سانتی متر
ابعاد کفه ی توزین سینی لبه دار 44 × 31 سانتی متر - سینی تخت 39 × 29.5 سانتی متر
 محدوده ی تغییرات دمایی  C 0 ~ 40 C 
 برق ورودی  180 - 240 V / 50 HZ
 نوع باتری ترازو خشک اسیدی 6 ولت
حداکثر رطوبت 95 در صد
 نکات قابل توجه در نگهداری و استفاده مناسب از ترازو دیجیتال :
  • کارت گارانتی را با دقت حفظ و نگهداری نمایید .
  • توجه شود در مسیر تردد و یا در برابر نور مستقیم خورشید کابل برق قرار نگیرد .
  • اگر کفه توزین  کثیف شده است کفه را از ترازو جدا نمایید ، پس از شست و شو و خشک کردن در جای خود بگذارید  .
  • اگر در زمان کار کردن ، ترازو قطعه شمار دچار مشکل شد آن را خاموش کنید کفه توزین را خالی نموده ،مطمئن شوید با دیگر اشیائ تماس نداشته باشد سپس مجددا ترازو صنعتی را روشن کنید و طبق دستورهای داده شده در این راهنما عمل نمایید .
  • برای تمیز نمودن ترازو هرگز از الکل ، بنزین و حلال های مشابه استفاده ننمایید .
  • از روشن گذاشتن بی دلیل ترازوی دیجیتال در هنگام قطع برق خودداری فرمایید. در صورتی که مدت زمان طولانی ترازو بلا استفاده می باشد ،با استفاده از کلید روشن و خاموش اصلی ، دستگاه را خاموش کنید . شی- الت صفحه وزن نمایشگر نماد --د ر مرتبه فشردن این کلید دستگاه به ترتیب از ابتدا کل عملیات را بررسی و نمایش می دهد .

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()