021-6123
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 2 آبان 1395 در ساعت 17 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
روش کالیبره ی ترازو AND سری GF

روش کالیبره ی ترازو AND سری GF به عبارت دیگر تنظیم ترازوی AND برای توزین استاندارد می باشد که در جهت توزین دقیق ترازوی دیجیتال صورت می پذیرد ، تنظیم ترازوی آزمایشگاهی یا ترازوی زرگری و طلا فروشی اهمیت بالایی دارد زیرا اگر در زمان توزین ، ترازو از کالیبره خارج شده و توزین اشتباه داشته باشد ، محاسبه ی مواد ارزشمند دچار مشکل شده که در صنف طلاکشی موجب از دست رفتن مقادیر قابل توجهی از طلا می گردد و در گروه آزمایشگاهی که جهت ترکیب مواد و تولید و کشف مواد جدید از ترازو آزمایشگاهی استفاده می گردد موجب عدم دسترسی به مواد جدید و ترکیب اشتباه می گردد ، این در حالی است که در این دو صنعت به هیچ عنوان نباید اشتباه توزینی صورت پذیرد .

جهت جلوگیری از ایجاد شرایط بالا و کنترل پی در پی ترازو نیاز است که کاربر اطلاعاتی از ترازوی دیجیتال در دست داشته باشد که ابتدا شناخت ترازو و کارکرد های آن و از سویی نیز نحوه ی کالیبراسیون ترازو است که نحوه ی انجام آن بسیار اهمیت دارد که لازم است این امر چند بار در سال و گاهی بر اساس ضرورت کار یک یا دو بار در ماه صورت پذیرد .

برای کالیبره ترازوی دیجیتال در ترازو های کالیبره دستی نیاز به یک سنگ کالیبره استاندارد وجود دارد که بر اساس ظرفیت کل ترازو دیجیتال انتخاب می گردد ، در این صفحه به نحوه ی کالیبره ی ترازو AND سری GF  می پردازیم که در دقت های یک هزارم گرم 0.001 گرم و یک صدم گرم 0.01 گرم طراحی شده است تفاوت ظاهری بین ترازو AND-GF با دقت یک هزارم گرم و ترازو GF با دقت یک صدم گرم وجود ندارد ، اما از نظر سایز کفه ی توزین سری یک هزارم گرم به نسبت یک صدم گرم کوچک تر طراحی شده است و ترازو یک هزارم AND دارای محفظه ی توزین می باشد که به دلیل دقت بالا محفظه ی توزین از دخالت و تاثیر هوای محیط بر وزن مواد جلوگیری می نماید .

روش کالیبره ی ترازو AND سری GF

نکته : دستور العمل کالیبره ی ذکر شده برای ترازو AND-GF3000 می باشد ، کالیبره ی ترازو های دیگر سری GF نیز به این روش می باشد با این تفاوت که سنگ کالیبره متفاوت می باشد .

  1. ترازوی دیجیتال را روشن نمایید تا در قسمت نمایشگر صفرها نمایان گردد .
  2. کلید CAL را چند ثانیه فشار داده و نگه دارید تا بر روی نمایشگر CAL نمایان گردد .
  3. کلید PRINT را فشار دهید و صبر نمایید تا عددی روی صفحه نمایشگر ترازو نمایان شود .
  4. در این قسمت بر اساس مدل ترازو GF بر روی نمایشگر یک عددی نمایان می گردد ، برای مثال در مدل GF3000 ظرفیت 3 کیلو گرم و سنگ کالیبره ی ترازوی آزمایشگاهی 2 کیلو گرم می باشد .
  5. در این مرحله سنگ کالیبره 2 کیلو گرم می باشد که بر روی کفه ی توزین قرار می دهیم و سپس کلید PRINT را انتخاب می نماییم ، توجه نمایید ؛ به نسبتی که ترازو احتیاج دارد سنگ کالیبره ی استاندارد قرار دهید ، در غیر اینصورت ترازو به اشتباه کالیبره شده و توزین اشتباه صورت می پذیرد ، در این مرحله کالیبره ی ترازو به اتمام رسیده و می توان سنگ کالیبره را از کفه ی توزین برداشت .
  6. زمانی که در نمایشگر ترازوی زرگری یا ترازوی آزمایشگاهی سری GF در حین کالیبره عبارت END نمایان شد عملیات کالیبره اشتباه صورت گرفته است در این حالت برای انجام صحیح کالیبراسیون با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید .

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()