021-6123
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 5 فروردین 1396 در ساعت 43 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
روند تولید ترازوی محک
روند تولید ترازوی محک از گذشته تا به امروز پیشرفت چشمگیری داشته است ، محک تولید کننده ی انواع سیستم های فروشگاهی اعم از ترازو دیجیتال ، باسکول دیجیتال و کالباس بر با هدف پوشش دهی فروشگاه های کشور به تکنولوژی های جدید فعالیت خود را از سال 1375 آغاز نمود و اولین محصول خود را در سال 1377 ارائه داد .
رعایت اصول کیفی در تولید ترازوی محک و نیز در نظر گرفتن نیاز مشتریان از یکی از اصلی ترین اقدامات در ساخت و ارائه ی محصولات بوده است و می توان گفت بهرهمندی از کارشناسان و متخصصان با تجربه و فراهم بودن امکانات تولید یکی از دلایل تولیدات کارآمد کارخانه ی ترازو و باسکول سازی محک بوده است .



همانگونه که اشاره شد پس از گذشت 2 سال از شروع آغاز به کار این مجموعه اولین محصول با نام انحصاری ترازوی محک مدل MDS4000 به بازار مصرف کنندگان ارائه گردید . عبارت ( MDS ) که عنوانی برای همه ی محصولات محک قرار گرفته است مخفف کلمه ی ( Mahak Digitak Scale ) می باشد .
ترازوی محک 4000 که به عنوان اولین تولید این کارخانه معرفی می گردد از کاربری بسیار ساده و آسانی برخوردار بود تا کاربران در هر سطح سوادی بتوانند به راحتی از این دستگاه استفاده نمایند ترازو دیجیتال محک مدل Mds4000 با قابلیت وزن کشی ارائه گردید و کارایی و قابلیت های چندانی نسبت به سیستم های توزین امروزی نداشت و از دقت پایینی برخوردار بود شکل ظاهری ترازوی 4000 به صورت کفه ای جهت قرار دادن کالا برای وزن کشی و نیز تعبیه ستونی جهت قرار گرفتن نمایشگر ترازو بر روی آن به منظور دید واضح مشتری و فروشنده و همچنین قرار گرفتن کیبورد عملیاتی جهت ثبت حافظه های کالا به تعداد 35 عدد طراحی گردید .
با ارائه ی این محصول و افزایش نیاز های مشتریان به تنوع و کارایی بهتر ترازوی محک Mds8000 در کارخانه ی محک تولید و آماده ی ارائه به مشتریان گردید . این ترازو به نوعی همان کارایی ترازوی محک 4000 را داشت با این تفاوت که شکل ظاهری ترازو دیجیتال به نوعی جدیدتر و به نسبت شکیل تر طراحی گردیده شد 
حداکثر وزن قابل تحمل این ترازو ها 35 کیلوگرم و دقت توزین آنها 10 گرم در نظر  گرفته شده بود .
با گذشت زمان و گسترش خرید و فروش و نیاز به توزین های بیشتر این ایده که قدرت تحمل  وزن ترازوی دیجیتال بالاتر رود پیاده سازی شد و پس از آن ترازوی محک با عنوان MDS10000 در ظرفیت 50 کیلوگرم تولید گردید .
دستگاه های معرفی شده تا به این جا جزو قدیمی ترین تولیدات کارخانه ی توزین توان سنجش قرار دارند که تولید آن ها متوقف شده است و تنها قابلیت وزن کشی بر روی آن ها اعمال شده بود .


با پیشرفت تکنولوژی قطعات و عملکرد ترازوها نیز رو به پیشرفت رفت و برای اولین بار ترازوی محک 11000 با قابلیت اتصال به کامپیوتر و پرینتر جانبی محک رونمایی شد . ترازو محک معرفی شده این بار با قابلیت هایی فراتر از یک سیستم توزین معمولی ارائه گردید به همین دلیل با استقبال عالی مصرف کنندگان رو به رو شد این دستگاه در 2 ظرفیت ترازوی 35 کیلویی و ترازوی 50 کیلویی با دو دقت 2 و 5 گرم تولید گردید از قابلیت های این ترازو امکان تنظیم دقت دستگاه بر روی 1 گرم است قابل به ذکر است که این قابلیت تنها در ظرفیت ترازوی 35 کیلویی و با تغییر وزن 35 به 30 کیلوگرم قابل اجرا می باشد . قابلیت صدور فاکتور توسط ترازو نیز یکی از مهم ترین ویژگی های ترازو محک بشمار می رود که در مدل mds11000 فقط به صورت جانبی تعبیه شده است . شکل ظاهری ترازوی فروشگاهی معرفی شده به صورت یک نمایشگر 3 ردیفه بر روی ستونی به عنوان علمک قرار گرفته است و دارای کیبورد عملیاتی جهت ثبت حافظه به تعداد 35 حافظه ی مستقیم و 1000 حافظه ی غیر مستقیم می باشد .شکل ظاهری ترازوی محک MDS11000 به صورت علمکدار می باشد .


پس از ارائه ی این مدل به بازار و استقبال زیاد مشتریان از پرینتر ترازو ، کارخانه ی محک اقدام به تولید ترازوی پرینتر دار با عنوان ترازوی محک Mds15000 در دو ظرفیت 35 کیلوگرم و 50 کیلوگرم کرد این دستگاه را می توان به نوعی مدل ارتقاء یافته ی ترازوی 11000 دانست با این تفاوت که دارای پرینتر داخلی است و در مدل های علمک دار پرینتر دار ، بدون علمک پرینتر دار ، علمک دار بدون پرینتر و بدون علمک پرینتر دار ارائه گردید بدین صورت ترازوی محک mds15000 در 4 مدل با در نظرگرفتن نوع فعالیت مشتری ارائه می گردد . ترازو دیجیتال معرفی شده قابل استفاده در فروشگاه ها ، سوپر مارکت ها ، میادین میوه و ... مورد استفاده قرار می گیرد .


تولید نهایی کارخانه محک برای توزین به عنوان ترازوی دیجیتال ، ظرفیت 70 کیلوگرم در نظر گرفته شد و با عنوان ترازوی محک mds14000 آماده ی استفاده گردید طرفداران ترازوی 70 کیلویی محک معمولا سوپر پروتئینی ها و میوه فروشی ها هستند چرا که ابعاد بزرگ سینی معمولا در این اصناف استفاده بسیاری دارد .
پس از اتمام تولید ترازوی دیجیتال محک تا ظرفیت 70 کیلوگرم و با در نظر گرفتن پیشرفت تکنولوژی و ارتقاء یافتن روش فروش کالا کارشناسان فنی این کارخانه اقدام به تولید ترازوی دیجیتال نمودند که علاوه بر قابلیت های ذکر شده امکان تولید بارکد واقعی بر روی کاغذ و نیز اتصال به پوز بانکی را دارا می باشد . 
اتصال ترازو به بارکد خوان این امکان را به کاربر می دهد که بارکد اجناس تعریف شده در ترازو را پرینت گرفته و با استفاده از دستگاه بارکد خوان اطلاعات  کالای فروخته شده را به سیستم کامپیوتر انتقال دهد .
دومین قابلیت ذکر شده در تولید جدید ترازوی محک قابلیت اتصال ترازو به پوز بانکی است که با این قابلیت دیگر نیازی به وارد کردن مبلغ قابل پرداخت در پوز بانکی توسط مشتری نیست و تنها کافیست مشتری رمز کارت خود را وارد نماید این امر موجب سهولت در امر فروش گردیده است که معمولا در فروشگاه هایی که اجناس دارای بارکد هستند مورد استفاده قرار می گیرند مانند هایپرمارکت ها...
مطالب ذکر شده خلاصه ای از روند تولید ترازوی محک از گذشته تا به امروز بوده است قابل به ذکر است که تولید کارخانه ی محک به عنوان ترازو دیجیتال تا ظرفیت 70 کیلوگرم بوده است و پس از آن در قالب باسکول دیجیتال در ظرفیت باسکول 200 کیلوگرم ، باسکول  300 کیلوگرم ، باسکول  500 کیلوگرم ، باسکول 1 تن ، باسکول 1.200 و باسکول 1/5 تن تولیدات خود را افزایش داده است .
شرکت توزین توان سنجش تولید کننده سیستم های توزین با سابقه چندین و چند سال تلاش و تجربه در زمینه تولید سیستم های فروشگاهی عنوان بهترین ترازوی فروشگاهی را به محصولات خود اختصاص داده است
تولید ترازوی فروشگاهی  ، باسکول های دیجیتال ، کالباس بر ، صندوق مکانیزه فروشگاهی و پوز ترازو ، جک برقی درب پارکینگ از دیگر محصولاتی است که در زمینه ی فعالیت این کارخانه قرار گرفته است .
رضایت مشتری و بهره مندی از محصولات یکی از اصلی ترین اهداف این کارخانه می باشد تلاش برای ارتقاء سطح کیفی محصولات و ارائه خدمات نیز جزء وظایف کارکنان کارخانه ی محک است .

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()