021-6123
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 2 آبان 1395 در ساعت 20 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
ترازوی زرگری

ترازوی زرگری وسیله ای جهت توزین طلا و جواهرات در طلا فروشی ها و زرگری ها می باشد ، ترازو زرگری به صورت رایج دارای دقت یک صدم گرم می باشد ولی در مواردی دارای دقت یک هزارم گرم است ، ترازوی طلا کشی با دقت یک هزارم بیشتر در زمان ساخت طلا مورد استفاده است و در مدل ترازوی زرگری که در فروشگاه های طلا فروشی مورد استفاده قرار می گیرد جهت توزین و فروش طلا به کار می رود .

در محصولات ترازو AND برای صنعت زرگری ظرفیت های مختلفی وجود دارد که در مدل GF و FX و سری EK قابل انتخاب می باشد ، در صنف طلا فروشی در توزین طلا از عبارت مثقال ، انس و عیار و به صورت رایج گرم استفاده می گردد ، در خرید ترازو زرگری باید از ترازو دیجیتالی استفاده نمود که دارای واحد های وزنی گوناگونی باشد که کاربر بتواند بر اساس واحد های دلخواه توزین را انجام نماید .

هر انس طلا برابر با 103431 / 31 گرم بوده و هر مثقال طلا برابر با 4/608 گرم می باشد که برای کاربر ترازوی زرگری محاسبه و تبدیل انس به گرم یا مثقال به گرم در هر توزین کار دشواری می باشد و با خطا مواجه می گردد بهترین روش این است که ترازو طلا فروشی خود قابلیت تبدیل را داشته و با انتخاب واحد وزنی ترازو زرگری وزن دقیق را بر اساس واحد تنظیم شده محاسبه نماید .

مارک های دیگری مانند ترازو متلر تولدو سوئیس نیز در حیطه ی ترازوی طلا فروشی در حالت فعالیت می باشد اما ترازو متلر به دلیل دارا بودن IP های بالا و شرایط فوق حساس آزمایشگاهی در تمامی ترازو های دیجیتال دارای قیمت بالاتری به نسبت ترازو های دیگر می باشند این امر موجب می گردد که در فروشگاه های طلا فروشی کمتر ما شاهد ترازو دیجیتال متلر باشیم البته این موضوع حائز اهمیت می باشد که محصولات متلر فرسایش ناپذیر با طراحی فوق العاده و سیستم بسیار هوشمند می باشند که در سیستم های دیگر ما شاهد این همه کارایی در ترازو نیستیم .

ترازو کیا ، ترازو ساتریوس و ترازوی دیجیتال جادور و برند های دیگر نیز دارای ترازوی زرگری بوده و قابل استفاده در صنعت زرگری و طلا فروشی می باشند که به نسبت ترازو AND دارای قیمت مناسب تری هستند اما در حالت کلی ترازو AND در این صنعت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و مشتریان خاص خود را دارد  .

برای ظرفیت 600 گرم با دقت یک صدم در محصولات AND ، مدل EK610I می باشد ، این محصول دارای کیفیت بالا و طراحی کاربردی می باشد که دارای قیمت بسیار مناسبی نیز است .

اما در صنف طلا فروشی وزن رایج برای ظرفیت کل ترازو ، ظرفیت 3 کیلو گرم می باشد که در مدل ترازو AND می توان به FX3000 و GF3000 اشاره نمود که هر دو دارای دقت یک صدم گرم می باشند و قابل تنظیم در واحد های وزنی دیگر نیز هستند .

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()