021-6123
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 24 بهمن 1394 در ساعت 14 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
نصب باسکول جاده ای

نصب باسکول جاده ای به آسانی و سادگی نصب باسکول کفه ای که همان باسکول فروشگاهی یا صنعتی می باشد نیست ، بلکه نصب باسکول ماشین رو در متراژ بزرگ و به صورت کاملا هم سطح صورت می پذیرد ، سختی نصب باسکول از سویی و هماهنگ کردن سیستم با آب و هوایی موجود در محیط و خاک از سویی دیگر به سختی کار نصب باسکول جاده ای دامن می زند .

باسکول جاده ای جهت توزین کالا ها و مواد سنگین به کار می رود که از طریق سوار نمودن کالا ها در داخل ماشین های سنگین و کامیون و قرار گیری باسکول بر روی صفحه ی توزین امکان توزین نمودن این کالا ها فراهم می گردد ، باسکول های جاده ای قدیمی شکل و کارکرد  کاملا متفاوتی با باسکول های دیجیتال جاده ای که امروزه در حال تولید هستند دارند .

جهت توزین کالا های سنگین و اجسام سنگین وزن نیاز به استفاده از باسکول با مقاوت و ابعاد بسیار بزرگ می باشد ، در باسکول های قدیم توزین به حالت مکانیکی صورت می پذیرفت و وسیله ای بنام لودسل که حسگر وزن می باشد در باسکول به کار نمی رفت امروز توزین ساده تر شده و سیستمی بنام لودسل امر توزین را به عهده داشته و با بالا بودن کیفیت لودسل باسکول توزین دقیق تر صورت می گیرد .

باسکول جاده ای در واقع دستگاهی جهت توزین وسایل نقلیه ی جاده ای بوده و در یک مرحله بر اثر جاذیه ی زمین توزین را انجام می دهد .

باسکول جاده ای شامل اجزای زیر می گردد :

پلاتفرم در باسکول جاده ای قسمت اصلی را تشکیل می دهد و کالا ها یا بار در این قسمت قرار گرفته و وزن کشی می گردد ، ساخت سازه جهت تحمل وزن و انتقال نیرو بدون آسیب است و موجب دقیق شدن توزین می گردد ، طراحی سازه جهت انتقال نیرو به قسمت لودسل باسکول بوده و این طراحی به هر مقدار که دقیق و اصولی صورت پذیرد توزین لودسل ها صحیح تر و در نهایت عمر باسکول افزایش می یابد ، این امر از طریق استفاده از نرم افزار های به روز و مهندسی توسط کارشناسان مجرب انجام می شود ، ماشین های سنگین بر روی صفحه ی باسکول قرار گرفته و بیشتر از جنس بتن و یا فلز است و لودسل ها در قسمت زیرین صفحه ی باسکول قرار می گیرد و صفحه فشار را وزن را به لودسل انتقال می دهد .

لودسل حسگر وزن است که کار  اصلی را در عملیات توزین به عهده دارد ، لودسل وسیله است که توسط آن مقدار فشار و وزن اندازه گیری می گردد ، روش کار در لودسل باسکول به این روش است که با تغییرات وزنی ، فشار وزنی وارد شده از لودسل به نمایشگر انتقال یافته و وزن مشخص می گردد ، لودسل های به سه گروه لودسل کششی ، خمشی و فشاری تقسیم می گردد .

فونداسیون دومین مرحله در نصب باسکول جاده ای است ( اولین مرحله جانمایی است ) ، باسکول جاده ای برخلاف باسکول کفه ای در هر زمین و هر خاکی به دلیل قرار گیری در زمین امکان نصب وجود ندارند ، پیش از نصب باسکول جاده ای باید زمین قرار گیری پی سازی گردد و برای این امر گودبرداری انجام شده و فونداسیون صورت می گیرد ، تقریبا بیش از 30 در صد دقت باسکول به نحوه ی فنداسیون مرتبط بوده و اجرای نادرست فونداسیون موجب خطا در وزن می گردد .

جعبه ی تقسیم یا جانکش جهت اتصال لودسل به لودسل دیگر و یکسان سازی نقاط مختف باسکول دیجیتال از لحاظ وزن به کار می رود ، جانکش از این رو که در نهایت ، دقت لودسل و نشان دهنده در باسکول به آن وابسته است در باسکول جاده ای حائز اهمیت می باشد ، اگر در باسکول دیجیتالی جانکش شناخته نشده و اهمیت نداشته باشد دستگاه دچار مشکلاتی میگردد ، این قطعه قسمت مهمی از باسکول می باشد که با ولتاژ کوچک در لودسل باسکول ارتباط دارد .

نمایشگر باسکول وزن را به قسمت اپراتور انتقال داده و سیم از قسمت جانکش یا جعبه تقسیم به نمایشگر متصل شده و اعداد را به نمایش می گذارد .

پرینتر جهت چاپ اطلاعات دریافت شده از نمایشگر باسکول می باشد که به نمایشگر متصل است .

باسکول جاده ای

120000 کیلو گرم معادل 120 تن 80000 کیلو گرم معادل 80 تن 60000 کیلو گرم معادل 60 تن 50000 کیلو گرم معادل 50 تن  20000 کیلو گرم معادل 20 تن  10000 کیلو گرم معادل 10 تن

ظرفیت توزین باسکول دیجیتال

باسکول کمر شکن باسکول کمر شکن باسکول تریلی کش باسکول کامیون کش باسکول خاور کش باسکول نیسان کش مدل دستگاه 
24 × 3 متر 18 × 3 متر  16 × 3 متر 8 × 3 متر  6 × 5/2 متر  4 × 2 متر  ابعاد صفحه 
هم سطح زمین  هم سطح یا روی زمین  هم سطح یا روی زمین هم سطح یا روی زمین  هم سطح یا روی زمین بر روی سطح زمین  شرایط قرار گیری باسکول

بیشتر سفارش باسکول جاده ای مختص باسکول کامیون کش و باسکول تریلی کش می باشد که وزن بار داخل این ماشین ها توسط توزین به شکل ذکر شده محاسبه می گردد .

باسکول های ماشین های سنگین در مدل های گوناگونی که رایج ترین آنها باسکول تمام فلز روی سطح یا هم سطح زمین است ، در نصب باسکول جاده ای معرفی شده از ورق های فولادی سایز 8 و 10 و آهن آلات سایز 40 ، 45 ، 50 ، 55 بیشتر استفاده می نمایند و در مدل های مختلف برشکاری می نمایند و  بر اساس الگوی مرتبط ماشین و جوشکاری می گردد .

باسکول بتن فلز نوعی دیگر از باسکول جاده ای است که به صورت هم سطح یا روی سطح راه اندازی می گردد و گروه آخر باسکول مرکب یا پیش ساخته می باشد که باز هم نصب به صورت هم سطح و روی سطح امکان پذیر است ، در راه اندازی این سیستم از سیمان ، شن و میل گرد و ماسه استفاده می نمایند ، شن و ماسه مورد استفاده در باسکول باید کاملا خالص بوده و قبل استفاده جهت خالص نمودن توسط ماسه شور چندین مرحله به شست و شوی ماسه و شن می پردازند ، با دستگاه بچینگ پلانت بر اساس نیاز مواد را به حالت بتن آماده در می آورند و با میله گرد با سایز 25 ، 16 ، 14 و 12 خمکاری و برشکاری انجام شده و در قالب های آماده ریخته و به حالت پیش ساخته آماده می شود ، پس از مدتی که قالب ها اماده شدند در در آب غوطه ور شده و مدت زمانی را در آب شناور می مانند که این امر موجب فراوری سازه های بتن می گردد و سپس بعد از خروج از آب سمباده کاری شده و زنگ می گردد ، باسکول که از پلاتفرم ، دیواره و فندانسیون زیرین و رمپ ورودی و خروجی تشکیل می گردد در این روش توسط قالب های آماده در سیستم اجرا می گردد ، باسکول جاده ای بتنی به دلیل سادگی نصب راه اندازی به نسبت دیگر باسکول ها استفاده ی بیشتری می گردد .

ارسال نظر
نام شما :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()